Cinc restaurants de les Borges Blanques ofereixen menús especials pels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

02/05/2024

El 19 de maig, el Pavelló de l'Oli serà l'escenari de la gran final durant un cap de setmana gastronòmic amb parades de productes garriguencs, tast de cerveses, exhibició de cocteleria, degustació de tapes i música

El cap de setmana del 18 i 19 de maig, el Pavelló de l'Oli de les Borges Blanques serà l'escenari de la final dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa, el 'masterxef' català, on es decidirà el millor estudiant de cuina de Catalunya de la quarta edició dels premis que valoren el jove talent gastronòmic, la cuina, els productors i l'alimentació de proximitat. A més, durant el cap de setmana, es duran a terme diverses activitats relacionades amb la gastronomia i l'oli.

Els premis van dirigits als joves alumnes de les escoles d’hoteleria i turisme de Catalunya i són una porta d’entrada al món laboral, amb pràctiques en restaurants Estrella Michelin.

La restauració local com a protagonista

Com a novetat d'enguany, cinc restaurants borgencs han preparat menús especials per l’ocasió, que començaran a servir aquest cap de setmana i es podran degustar fins al 19 de maig, el dia de la celebració de la final. El Cafè Terrall, l'Hostal Benet, la Pruna, la Masia les Garrigues i la cafeteria Slàvia han preparat un ventall d’elaboracions típiques de la cuina catalana, fent honor al treball de Josep Lladonosa recopilant i millorant les receptes tradicionals de la nostra cuina. Menús on l'oli d'oliva arbequina verge extra i el pa de ronyó seran els protagonistes. Els comensals podran escollir, entre altres plats, de cassola de tros, canelons rostits amb foie i tòfona, galtes estofades amb figues seques, caragols a la gormanda, espinacs a la catalana, arròs de pollastre amb carxofes o peus de porc.

La final dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa

Els actes previs a la gran final dels Premis Gastronòmics Josep Lladonosa començaran el dissabte a la tarda als Jardins del Terrall de les Borges Blanques. A partir de les 18 hores hi haurà una exposició de parades de productors de proximitat de les Garrigues, un concurs de tiratge de cervesa a càrrec de San Miguel, un tast de cerveses i també una food truck de la marca Coca-Cola. A les 19.30 hores, es farà una exhibició de cocteleria i venda de Royal Bliss, que donarà pas a l'inici de venda de tapes per sopar. Seguidament, a les 21 hores i fins a mitjanit, començarà la música amb un discjòquei, que clourà la jornada de dissabte.

El diumenge es farà un vermut musical al Parc del Terrall a càrrec de lo Dixie, dins de la programació del cicle 'Musica't'. La banda professional d'Agramunt, formada el 2022, tocaran les millors peces de l'anomenada música 'Dixieland' de Nova Orleans. Durant el matí, a partir de les 12 hores, també hi haurà degustació i venda de vermut de Reus.

Paral·lelament, el diumenge, a partir de les 9 hores, sota la supervisió del jurat, presidit per Josep Lladonosa i apadrinat pels germans Torres, els vuit finalistes, escollits a les semifinals de Tarragona, Barcelona, Girona i Lleida, disputaran la gran final.

El jurat també estarà format per Pep Moreno; Vicent Guimerà, de l'Antic Molí d'Ulldecona (una estrella Michelin); Ferran Cerro, del restaurant 'Ferran Cerro' de Reus (Guia Michelin i Sol Repsol); Xavier Benet, del restaurant 'Hostal Benet' de les Borges Blanques (Guia Michelin); Susanna Aragón, del restaurant 'Cèntric Gastro' del Prat de Llobregat; Tana Collados, periodista de TV3 i Elena Maestre, membre de la Junta del Col·legi de Dietistes Nutricionistes de Catalunya.

A la categoria de sala, formen part del jurat Pablo Sacerdote, director de sala en Cocina Hermanos Torres; Antonio Luque, barista de Cafè l'Or; Adrià de la Rosa, Brand Ambassador de Royal Bliss; Marino Macías, Brand Ambassador de Mahou San Miguel; i Carles Boada, representant de pernils Batallé.

La celebració és organitzada per l'Ajuntament de les Borges Blanques amb la col·laboració de l'Ajuntament de Reus - Reus Promoció.

Premis Gastronòmics Josep Lladonosa